Saturday 11 August 2012

Puasa di Perantauan (:

Assalamualaikum dan selamat berpuasa bagi semua umat islam di seluruh negara .. lamanya tak update blog nie..biase lah dekat kolej tade wifi.kalau ade pon yang berpassword,menyampah betul aku..pastu aku balik pon sekali sekala..2 minggu sekali je. tapi sejak awl puase aku balik sbb nak sambut puasa dengan mak ayh kat kg.. hampir 3 minggu aku tak balik kg sbb aku nak balik mase raye terus.. so mak ayah yang datang kat tempat aku sbb nak buka puase same-2 ..memang melantak habis lah kan mase tu ,sbb ayah belanje makan ikan masak 3 rase.pehh sedapnye... tambah pulak dengan tomyam campur yang hott ..mase tu mmg aku nak makan puas-2 sbb dekat hostel tade dapat mkn sedap-2 ..salunye bila buka puasa makan sardin,telur ..kalau ade duit pegi bazar..tak pon makan kat kafe..makan kat kafe bukan sedap pun,mahal je lebih.. 

haritu aku tengok member aku ni makan megi je mase buka.. aku kesian dekat die sbb die ni ade gastrik ,die akan tahan gastrik die walaupon perot die pedih.. puas dah aku suruh dia buka ,tapi die degil.. die tetap nak puasa.. dah tu makan megi je ,bukan nak makan nasi ..aku pon sengal pegi bet dengan die yang aku boleh je nak belanje die makan ,,die pegi mintak kfc.. so nak tak nak terpaksa lah aku kotakan janji aku .. esok nya aku ,echa ,ekin,nurul n shahfee pegi kfc ..melayang rm 4o dekat kfc uh .. tertunai sudah janji aku pd dia.. 

2 MINGGU sebelum puasa ,rumah aku dah riuh dengan lagu raye..budak-2 nie betul-2 tak sabar nk raye ..tak kira la siang ke malam ke lepas buke ke pas buke ke mesti dorang akan pasang lagu raye kuat-2 ..satu rumah boleh dengar ..lepas buka pulak .. bende wajib budak laki akan main mercun..bila banyak mercun yang dorang main,,4 tower akan menjerit ..dah macam rusuhan aku dengar ..byangkan 4 tower menjerit ..tak ke mcm nak berperang aku tgk..semua duduk kat balkoni nak saksikan mercun ..rasa mcm dekat stadium bukit jalil pon ade ..nak menunjukkan btape meriahkan suasana mase tu..aku pun ape lagi.. menjerit sakan la.. dapat gak aku release tension bile jerit .. time tu jugak warden bg amaran dekat semua tower.. hilang terus bunyi mercun.hahaha laka laka lah...

actually ,aku cuti pada 16hb .. tapi pada 13hb ni kolej aku ade buat program UTM..aku ta nak pegi program tu,kebetulan aku demam.. last peiiiper hari jumaat tu aku makin tak larat..sampai jawab pun dah lentok kat meja.. balik dari kelas tu aku call mak ckp aku demam,rase nak bukak puase.. pastu mak kate pegi la makan,pastu makan ubat.. aku dah makan ubt semua aku tidur..dalam pukul 5 mak call ..mak kate mak nak jemput.. aku tak kasi sbb aku nak balik 11hb ( sabtu ) tapi mak ayh nak jugak amek mlm tu.. so terpaksa la aku kemas semua barang aku..nasib aku dah basuh cadar gn sampul bantal semua.. lepas buka mak sampai.. and time tu aku terasa sayang nak tinggalkan kawan-2 aku.. sedih aku tak tunjuk,hanya dalam hati je.. bila aku ratap muka shahfee gn nurul..aku jadi sedih .aku sayangkan sahabat aku,aku rase cepat sgt aku tinggalkan dorang.. yelah mane tak nye kitorang buat semua benda bersama.kadang-2 tidur same-2,study same-2..balik kelas same-2.. cuma yang memisahkan kitorang waktu tidur.. sbb bilik kami lain-2.. ade 3 bilik .. setiap sorang penghuni bilik masing-2..so kalau kitorang balik uma saingkan..kitorangkan benti kejap then huh (jeling muka dorang ) seblum masok bilik.. then aku ke kiri shahfee ke depan nurul ke kanan.. kan sweet kan.. ermm rindunya kat kawan-2.. rindu gn kekepohan kat mekna,n gelak tawa yang mengilai iaitu cik teen.masakn kak farah..kepedasan ayat emy..keloghatan asiah,kemenjeritan ain n farah ..kemenganjingan wani ..n kegelakan n kebersinan kak wida and lastly kegorengan gitar baby ...yang tokleh blar mase petang tu aku duduk kat balkoni..die boleh pulak main gitar kat depan tb,dengan duduk simpul ,,sopan gila .. sweet doe main gitar..!!! tu lah gaya-2 budak rumah aku..perbagai ragam aku saksikan membuatkan aku lebih berpengalaman .

raya tahun nie aku nak beli guitar.. aku tau mak tak kasi ,tapi aku nak jugak beli.. aku nak belajar main gitar .. dari dulu aku nak beli , tapi disebabkan mak menghalang sbb die kata nanti aku ada gitar tak stdy ..sbb tu lah aku tangguh-tangguhkan pembelian gitar .. 

erm rasenye sampai sini dulu aku mengomel dekat blog nie.. okaylah selamat berbuka ye .. assalamualaikum..


No comments:

Post a Comment