Thursday 20 December 2012

birthday parties !


assalamualaikum dan selamat pagi, sekarang jam menunjukkan sudah pukul 12.47 AM 21.12.2012  .
saat ni aku nak update pasal bufday party kengkawan aku yang dibuat khas kat kafe kolej unifield teknologi.

(jumaat )pada mulanya aku hanya melepak dengan kawan aku jer, tapi disebabkan kami berdua je , so tak syok lah kan.. jadi nya kami panggilah rakan-2 kelas tuk melepak sekali kat kafe tu.. tengah borak-2 kawan baik aku namanya erni marlianie binti anuar (FULL NAME ) kata hari ahad nanti bufday dia. so dari situ aku plan nak buat bufday party dgn kengkawan.. tu jelah caranya untuk kitorang lepak balik mcm sem 1 dulu.. jadinya malam tu kitorang plan lah nak beli barang semua, nak masak ape, tengah-2 sibuk plan kawan baik aku jugak siti hasleeda binti halim ( FULL NAME) ni nk join sambut bufday dia walaupun dah lepas lama bulan 11 haritu , dan dia sanggup cover duit kek.. okaylah mcm tu , kitorang okay je .. 
hari sabtu malam kitorang plan betul-2 tuk makanan dan pembelian barang-2 ..malam tu kitorang kumpullah duit, dan esok pagi mereka yang beli barang. aku tak terlibat dlm pembelian barang sbb kereta penuh, kalau semua ikut nanti tak jadi pulak nak beli barang .. hahaha jd nya aku mengalah tak ikut beli barang..
 hari ahad .dorang text aku suruh datang bantu buat kek batik dan buat agar-agar.. dah siap buat kek batik dn agar-2 .. sambung petang pulak masak sup ayam.. aku ni hanya pembantu dorang je.. bab bab masak aku tak pandai sangat, just tengok je boleh la ..hehe 
yang ema buat agar-2 dan rendamkan bihun, yang akak echa gn has buat sup ayam.. tapi pembahagian kerja lebih kepada ema lah. beruntunglah aku kan sebab aku yang rancang bufday party ni tapi dorang yang byk wat keja .. aku just tengok je.. hehee !! 
pukul 8.30 ema dah siap bawa barang ke kafe dgn fina,fira .. nampaknya dorang dh cop tempat ..
gasak lah pada org yang dtg kafe tu sbb nak study tapi kitorang wat bising .. hahaha kesian dorang tak dpt fokus pd study ..

(gambar hiasan)

dah selesai makan bihun sup dan potong kek.. dorang boleh pulak main kilat-2 kejadah tu ..mula-2 boleh lah aku cakap jangan sentuh aku.. last sekali si aini boleh sapu kilat-2 tu kat muka aku.. pehh nak kena budak tu..
 dah habis part main kilat-2 aku pakat nak campak bufday girl ni kt swimming pool..
sape ??? sape lagi kalau tak si ernie dan si hasleeda ..
mula-2 aku tak sampai hati jugak nak campak kawan aku ni kt kolam , sbb dah la kat kafe tu ramai budak lepak study..tapi ema nak jugak campak has kat kolam.. aku tinggalkan has aku pegi kat erni.. tengok-2 has dah kena campak.. kuyup doe ! hahaha bengang je sbb pkwe dia ade kat situ ! dulik ape kiorang.. tengah pujuk-2 ernie boleh pulak warden datang ! peh kecot gak , warden dtg kat hasleeda, '' awak tak mandi ker tadi ''?? kena stepek ! nasib warden tak marah, cuma dia pesan pukul 11 karang naik umah.. tu je..
lepas si hasleeda kena jatuh kolam. ema ngan has boleh pulak tarik2 aku .. 
weyh weyh weyhh .. giler pe fon aku kat kocek doee.. sekali has bejaya tolak ema.. tak tolak aku.. hahahah padan muka kau ema ! jahat lagi kan..
lepas si ema turn erni.. puas lah kitorang rampas henfon dia kan.. tiba-2 mama dia boleh call pulak, hais kacau line betul mama dia ni ,haha
dah paksa-2 rampas henfon ernie , aku ngan erma berjaya angkat erni.. aku pegang kaki ,ema pegang kepala..si aini tu pegang badan.. 
1... 2..3............. bushhhhhhhh !!!!!  
kesian gile beb , aku rase jahat sangat sbb buat cm tu kat erni, dah la dia budak baik.. hmm tape bukan selalu..lepas tu kitorang buat aini pulak .. jeng jeng jengg .. tadi kau buat muka aku ngn kilat-2 tu kan .. sekarang ni turn kau turun kat kolam.. hahaha
 jadinya aku ngn ema ni nk campak aini kat kolam, has kata beb kat situ tak dalam lah.. g campak yang dalam.. aku ngan ema ape lagi, cmapak aini kat kolam yang dalam..
hahahahahahahahahahahah !!!!!!!
yang buat aku kelakar terbahak-2 ni sbbnya org lain kena kat kolam cetek tempat budak-2.. semua jatuh kolam elok je.. tapi si aini ni jatuh kolam muka cecah air dulu baru badan .. maksudnya dia jatuh meniarap kat kolam... habis semua 1 badan dia basah ! hahahahahhahaa 
gelak giler lah aku ngan ema mase tu .... kesian GILERRR !
noww... tiba lah saat-2 yang mendebarkan bila aku ditarik ...
ohh tidakk .. has ema aini balas dendamm !!! weyhhh tolong aku tak nak.. aku pakai seluar jeans ni weyh.. fon aku kat kocekk weyh .. 
alah tape fon ko meh aku amek eaaa , has kate..
meyh jam ko aku amek eaa....ema mencelah..
1...2...3... bushhhh jatuh jugak akhirnya aku kat kolam.. peh bengang seyh aku .. dah ar air busyuk bau klorin..dorang dh campak main blar cm tu je.. ohh tidak malunya !!
lepas turn pomwan , dak laki pulak kena campak kolam.. mangsa pertama yang selalu kena campak kolam .. FARHAN ! kesian kat dia dari sme 1 dia je kena.. diikuti dollah , dan seterusnya aizat .. hahaha padan muka aizat ..dia boleh pulak bergurau nak campak kerusi,, last-2 farhan block tgn dia.. haa baru pdn dia tak leh bergerak.. sayang lah si aliff gn si denan tak kena cmpak.. dorang lari eh, tape ade peluang nty jatuh jugakk..

 tu lah pengalaman manis kitorang sem 2 ni, walaupun kelas masing-2 dah berpecah.. dari group A3 pegi A2 A1 tapi kitorang still berkumpul kan..mcm tu lah baru best hubungan silaturrahim tak putus..
now aku dah masok group A1 , kiranya kelas pertama lah .. kena join budak-2 pandai pulak pas ni , haiss boleh ke tdk aku lyn karenah dak-2 ni kan.. mesti belajar senyap je nty .. aduhh tak boleh aku belajar senyap je.. pape pon good luck kpd kengkawan aku .. aku dah  ak blar dah ..
hehehe .. last sebelum balik rumah  aku panggil ernie.
erniee !! nk hug !  
(sambil hug) ernie sorry k aku buat jahat kat ko cmpak kat kolam td, okaylah aku balik dulu, aku syg kau beb .. nty aku tade jage diri ok! 


okaylah sampai sini je yang sempat aku kongsikan.
ade cerita lagi aku update next time okay ! 
salam sayang semua
yang ikhlas byhaahedzir_21

No comments:

Post a Comment